IN MEMORIAM

divendres, 3 d’abril del 2009

DIUMENGE DE PASQUA.

M'estava preguntant com passareu cada un el diumenge de Pasqua, o millor, i sobretot...com el passàrem els corredors.
Recorde que fa temps era costum que et compraren unes sabatilles a què anomenàvem “pascueras” que estrenàvem eixe dia per a trotar i disfrutar pel camp.
Allò més habitual era reunir-se diverses famílies o anar amb amics a passar el dia en algun lloc del terme o a alguna casa de camp.
I a mitat vesprada, el que tocava era assentar-se en el sòl en rogle, en algun racó arbratge per a Berenar-se la mona de Pasqua, amb un ou dur en el centre i empolvorada de sucre o anisets de colors.


La veritat és que a mi mai m'ha agradat massa la mona (sempre m'ha paregut molt seca), encara que també és veritat que el fet de mesclar-la amb unces de xocolate ajuda a digerir-la prou.
També era tradició (i supose que continua sent) agarrar desprevingut a què tingueres assentat al costat i trencar-li l'ou d'un bacada en el front per a poder pelar-lo mentres es deia: Ací em pica, ací em cou, ací em menge la mona i ací em trenque l'ou.
Però com és lògic, este tipus de coses es van perdent. Es manté això de trencar l'ou, però ja no portem ni les espardenyes de cintes ni els vestits pintats. Ja no juguem “al mocadoret” i ja no cantem en rogle “la tarara” i “on estan les claus” i ja no volem el “cachirulo".
I que farem els corredors?, perquè no estaria malament que ens reunírem els que puguem eixe dia, 12 d'abril i isquérem a córrer, i així podríem estrenar les “pascueras”,  i a quin hora? perquè les 8 del matí no estaria malament, i com berenar la mona és a la vesprada el millor seria que després ens prenguérem alguna cosa, i en compte de jugar “al mocadoret” podríem divertir-nos parlant de les nostres carreres i en compte de volar la gerra deixàrem volar la nostra imaginació en la Volta a la Marina, i com no tindrem ous que trencar en el front d'un altre corredor almenys podrem trencar les marques que pensem fer en les nostres carreres.
En fi si no teniu gens millor que fer el diumenge 12 d'abril abans d'anar a berenar la mona passa't per les pistes a les huit del matí i correrem uns quilòmetres.
ANIMA'T.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada